småbarn med örhängen?

God kväll? sen natt? 
 
Jag tänkte igår att jag skulle göra ett inlägg då jag tänker lite extra. 
Jag va ju som sagt i Stenungsund igår med en kompis, påväg hem på tåget så satt det en mamma framför mig med sitt barn. barnet kan inte varit äldre än 1 år. 
och detta barnet hade hål i öronen. 
OCH sånt kan inte jag förstå, 
jag vet att det känns att ta hål i öronen, och därför tycker jag att barnet själv ska få bestämma ifall det ska ha hål i örnen eller inte. 
ett barn som är 1 år kan inte säga "jag vill ta hål i mina öron" utan det kanske inbart är "mamma, pappa, hej, hejdå osv.." sånna enkla ord. 
 
därför tycker jag att man som förälder inte ska få ta hål i öronen på sina barn när de är så små då det inte kan säga ja eller nej själva. 
 
enbart min åsikt och säger inte att de är fel att man tar hål i barnens öron. men jag skulle själ aldrig göra en sådan sak. 
 
bild lånad från google.
 
nattankar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0